niedziela, 2 stycznia 2011

Owczarki Niemieckie Długowłose i Smoki Wawelskie.

W Polsce Istnieje kilka związków kynologicznych. Pierwszym i dla mnie jedynym jest ZKWP. Niedawno ZKWP oraz FCI uznało odmianę owczarka niemieckiego długowłosego. Aby pies mógł być tak nazywany oboje rodzice muszą wcześniej posiadać uprawnienia hodowlane ZKWP lub związku uznawanego przez FCI.

Ta decyzja uderzyła w wszystkie hodowle, które do tej pory hodowały owczarki niemieckie długowłose poza związkiem. W ramach wyjaśnienia nie istnieje rasa Owczarek Niemiecki Długowłosy tak jak nie ma Smoka Wawelskiego. Istnieje jedna rasa Owczarek Niemiecki w dwóch odmianach długości włosa.

http://www.zkwp.pl/zg/index.php?n=kom_fci

Kłamstwo i nie domówienie polega na tym, że wmawia się ludziom, że pies z papierem jakiegoś związku kynologicznego to pies rasy uznanej na całym świecie. Okazuje się potem, że twór taki jak przerośnięty owczarek niemiecki długowłosy istnieje tylko w związku Hodowcy. Na zawodach czy wystawach organizowanych przez FCI lub ZKWP jest to zwykły pies bez rasowy.

Za wszystkim stoją jednak pieniądze. Z jednej strony ciężko się jest przyznać do błędu posiadaczom psa, za którego dali, 2000 że jest to pies, którego rasy nie uznaje nikt poza jego małym związkiem, a z drugiej hodowcy, którzy czerpią z niewiedzy ludzi kasę.

Kupując psa rasowego upewnij się, że hodowla jest zarejestrowana w ZKWP oraz że rodzice posiadają uprawnienia hodowlane a nie tylko rodowody z tego związku.

Posiadacz kundla za 400 zł.

8 komentarzy:

  1. Dałeś czadu. Smutne, ale to prawda co napisałeś. Wielu posiadaczy wstydzi się swojej naiwności czyli że dało kupę kasy za psa ... No rasy nie znanej z papierem z kosmosu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy masz szczęście ponieważ zwykle nie puszczam komentarzy bez podpisu......

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie można prościej ? Każdy pies z poza ZKWP to kundel... Po co popierać pseudozwiązki ? Czym się różni pseudozwiązek od pseudohodowli ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie.Przymierzam się właśnie do zakupu owczarka niemieckiego.Chcę psa na 100% rasowego.Warunki dobre-buduję dom. Czy ktoś poleci mi pewną hodowlę. Proszę miłośników rasy o pomoc.Potępiam pseudohodowle. Dla mnie istnieje tylko jeden związek kynologiczny ZKWP a i kilku sprzedawców usiłowało mi już wmówić różne rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  5. Borys jest psem w typie nie ma papieru. Był kupiony w okresie gdy wiedziałem że pies ma 4 łapy, ogon i szczeka. Obecnie nie wyobrażam sobie kupienia psa z poza ZKwP. Pies musi mieć udokumentowane pochodzenie. W pseudohodowlach psy są rozmnażane tylko dla zysku bez troski o nie same.

    OdpowiedzUsuń
  6. Posiadam dwa owczarki z tzw. pseudo hodowli.
    Nikt mnie nie zwodził para kosztowała mnie 1300 zł dwa lat temu. Miałem okazję zobaczyć rodziców, dziadków i inne psy z tej hodowli. No i całą hodowlę warunki w jakich przebywają. Zdrowy rozsądek podpowiedział mi że to są psy które chcę mieć w domu. Obecnie juz 2,5 letnie owczarki są częścią naszej wspaniałej rodziny, wychowane ułożone (bez szkolenia-to ściema)Nie mam z nimi najmniejszych problemów.A wyglad budowa super. Często przejeżdżajacy obok domu ludzie dopytują się "kiedy będą młode" Cena i rodowód niema dla nich znaczenia. Wystarczy im to jak wyglądją i jakie sa posłuszne karne, jak zachowuja się wśród dzieci.
    Papiery żadnego związku organizacji, certyfikaty nie zapewnią nikomu że nabędzie dobrego psa- to tylko podpucha dla frajerów, i kasa dla prezesów i cwaniaków. Jeszcze raz zdrowy rozsądek. A jak natkniecie się na hodowlę gdzie psy trzymane są w złych warunkach to trochę odwagi i zgłosić to opdpowiednim organom.

    OdpowiedzUsuń
  7. racja chłopie,ja też 2 lata temu kupiłem psa z pseudo-hodowli,a ileż ja się naczytałem żeby nie kupować,że są chore matko jedyna, bla bla bla,a ja i tak postawiłem na swoim,również widziałem rodziców i dziadków,obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem dużego dobrze zbudowanego owczarka niemieckiego długowłosego,a ci co chcą dawać za psa 2 czy 3 tysiące,czyli mniej więcej całą pensję miesięczną,to niech sobie tyle płacą , ja za swojego dałem 400 zł. i jestem zadowolony,bo nie będe płacił za jakiś papier 2 tysiące więcej jak i tak mam owczarka i tak więc po co przepłacać...

    OdpowiedzUsuń
  8. ty sam chyba jesteś kundel,nie będe płacił 3 tysięcy za głupi papier jak i tak widziałem dziadków i rodziców kundel to może być zmieszany owczarek np. z dobermanem,to jest kundel barani łbie

    OdpowiedzUsuń