czwartek, 25 marca 2010

Weekend Szkoleniowy - podsumowanie


W związku z pytaniami na priv, wyjaniam że poprawki szkoleniowe nie dotyczą używania OE. OE nie bylo tematem kursu w Lodzi. Będzie ono używane co więcej, planowany jest zakup drugiej. Problemem pracy nie byla OE. Szczególy w bedą w oddzielnym poscie. Glodnym sensacji polecam więc pracę ze swoimi psami zamiast językiem lub palcem.


W tą sobotę i niedzielę byliśmy z Borysem na placu szkoleniowym w Łodzi. Pogoda średnio nam dopisała, ponieważ padało praktycznie codziennie. Wyjazd był trudny, ponieważ to już nie są nasze początki a niestety nasza praca nie była dobra – celowo użyłem słowa „nasza”, ponieważ to nie pies tylko pracuje, ale przewodnik też,
Na obcym placu, po długiej przerwie okazało się źle i mogę pomarzyć o takim obrazie pracy psa jak na tym filmie.

Winy w Borysie nie ma żadnej, po obejrzeniu filmów z Łodzi oraz hmmm policzmy 2-3 godzinach rozmowy telefonicznej ze Sławkiem po przyjeździe do domu zrobiłem długą listę poprawek do mojej pracy, głównie skupiając się na poprawie motywacji pracy psa. Na każdym placu muszę osiągnąć taki poziom pobudzenia Borysa jak na tym filmie. Nie mam charakteru poddawania się lub szukania winy w gwiazdach czy złym losie, zawsze byłem twardo stąpającym po ziemi i szukam zawsze przyczyny i skutku. Tą przyczyną tutaj jestem ja, więc skoro już znalazłem winowajcę, wiem, co mam zmienić.
Dobrze, że mam filmy gdzie widzę swoje błędy oraz obrazek tego, co było źle i jak należy pracować z psem. Do tego wiem jedno, na wyprawy z psem musi być własny, wygodny kenel, bez tego się nie da. Mój pies dobrze znosi jazdę samochodem, ale już źle wiązanie na parę godzin do drzewa, widząc mnie zwyczajnie się pali i potem wyprowadzam na plac zwłoki a nie mojego Borysa. Dobrze, że Sławek i Dorota znaleźli dla mojego kenel i potem poszło już dużo łatwiej. Sporo jest do naprawy, ale aura sprzyja, zresztą kwiecień zapowiada się mocno szkoleniowo na wyjazdach, więc …..
Pozdrawiamy serdecznie oczywiście Organizatorów i pozostałych Uczestników szkolenia.
Do dzieła 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz